Friday 24 May 2013

Diet .

Korang mesti tak suka en , badan korang dipenuhi dengan lemak yang banyak . Perut berlapis lapis . Same with me . Aku dalam masa 2 minggu ni berhasrat nak turunkan berat badan . Nanti dah buka sekolah karang , ada perubahan dekat diri aku . Hahahahahaha. Semua terkejut tengok aku dah kecik :'3 . Farid selalu bahan aku . Cakap aku ' Gemok , gemok '. Oh MAK AIHHH , Rasa nak menangis :'( . But , aku sabar . Jangan sampai kaki aku ni pekena dekat muka dia karang -.-. Bajet ' Fit ' dia tu . Menyaaampahhhhh ! .Dulu , Ni aku nak story ni memang betul lah k . Tak tipuu . Waktu darjah 6 berat aku ' 72 KG ' , hmmm , berat kan ? Tapikann , Start aku sukakan seseorang , masa tu aku sedar diri badan aku dah macam mak orang . Ada lemak sana sini . Aku stress masa tu . menangis . Kebetulan , aku kaki kpop , Sooo , tiap hari aku menari kpop , sedaya upaya nak turunkan berat badan . And , aku amalkan jangan makan nasi sama sekali . Prinsip aku ,Nasi ibaratkan racun , kalau makan nasi nanti  aku mati . Haaaa , serious kan masa tu . Then , makin lama aku dah macam tu , berat badan aku makin lama makin turunnnnn . Bape KG tah tak ingat . Semua orang terkejut tengok perubahan aku . Semua tanya ' macam mana boleh kurus ni ' , kurusnya ' . Aku memang pantang ah kan  kalau ada orang cakap aku ni badan besar , gemuk . Automatik , aku stress ! . K , stress . :( . . So , jangan ikut macam perangai aku . Mengamalkan diet yang berbahaya . Nasib ah aku tak ape ape . Kalau nak tubuh ideal dalam sekelip mata , Try ikut Tips ni :
- Bangun Tidur . Lakukan sedikit regangan badan sebaik bangun daripada tidur.
-Minum segelas air kosong sebaik saja you all bangun.
-Sarapan ,( Aku tahu korang memang tak suka makan tengah pagi .)
-Kurangkan makanan berminyak, berlemak . atau bersantan dan hindari juga sayuran yang merangsang gas seperti brokoli.
-Elakkan makanan yang bergoreng. Makan buah buahan , sayur sayuran .
- Buat senaman yang mampu dilakukan . Jangan malas okay . :)

#Hope , Korang yang nak tubuh badan yang ideal , Don't give up . Kena berusaha turunkannya . Jangan ambil jalan mudah dengan mengambil ' PIL PELANGSING ' . Sekian . :)

No comments:

Post a Comment